tirsdag den 15. marts 2011

Lidt, men godt

Det ser ud som om foråret er her. I hvert fald bidrager en stor buket påskeliljer gevaldigt til forårsstemningen herhjemme. Dejligt.
Jeg har (endnu engang) taget tyren ved hornene og er gået ind i kampen mod kiloene, vol. ??
Der er flere ting i det. Først og fremmest den sundhedsmæssige gevinst. Derudover har jeg nogle nederdele i skabet som jeg gerne vil kunne passe igen. Og endelig er det min plan, at jeg i hvert fald ikke skal slæbe rundt på mere end jeg gør nu -inkl. bagage- når jeg til sommer skal ned og vandre i Spanien. Altsammen noget der betyder at der skal ændres på tingenes tilstand. Det er også fint nok, det er bare sværere end som så synes jeg. Har allieret mig med madlog. Jeg tror på, at det er sundt for mig at se sort på hvidt hvormeget hyggespisningen og spisning med følelserne koster. Hvor meget det fylder og skaber ubalance i regnskabet.
Jeg ved imidlertid også, at alt for meget pligt og for lidt sjov næppe er det der baner vejen og vedligeholder motivationen, så jeg prøver at leve efter devisen "lidt men godt" når det så endelig skal være. Planen er jo heller ikke, at jeg aldrig skal spise chokolade, kage eller drikke et glas vin. Jeg skal bare blive bedre til at gøre det med måde...
Med det i mente har Nespresso maskinen lige brygget mig en espresso og Summerbird har leveret et stykke chokolade. Ét stykke. Men det er lige præcis nok til at opfylde behovet for noget lækkert. Og så er det bare rart at vide at det er kvalitet man propper i munden og ikke et eller andet klamt vekao-stads. Tror virkelig på, det er vejen frem.

Dermed ikke sagt at der ikke er andre og rigelige udfordringer. En af dem er nattevagter. Dels fordi man kan gå og blive frygtelig sulten ud på de små timer hvor det så er nemt lige at riste og spise et stykke brød med ost. Eller snuppe et par kiks. Eller købe en croissant på vejen hjem fordi det er hyggeligt.
Det er selvfølgelig en udfordring jeg tager op:D Pakker tasken med bedre alternativer og stiver rygraden af. For selvfølgelig kan jeg det her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar