fredag den 22. april 2011

de små ting





Det er ikke just fordi der sker store og epokegørende ting i mit liv pt, faktisk kunne man fristes til at sige det er jævnt kedeligt. Det føles som om at arbejde fylder en ret stor del og der er måske noget om snakken når et hurtigt slag på tasken siger, at jeg har tilbragt ca 85 timer der i de forgangne 14 dage. Dertil kommer ca 12 timer i tog til og fra Næstved. No wonder at det af og til føles som om døgnet ikke har timer nok.


Nok om det. Selvom det har frustreret mig en anelse at der ligesom bare er stilstand i tingene, så er det ikke meningen at det her skal være et brokkeindlæg. For der er heldigvis også de små ting, der tæller og giver mening. Som fx en lang dejlig gåtur i en forårsklædt skov. Hvor anemonerne springer ud om kap og der er et fint lysegrønt skær over skoven. Så er det man lige stopper op, trækker vejret dybt ned i lungerne og minder sig selv om at man jo er heldig at man er i live og at der i bund og grund kun er een person der kan ændre på stilstand. Mig selv.


Og der ER også gang i nogle tankeprocesser fornemmer jeg. Kan ikke helt sætte ord på præcis hvad, men ting er under transformation og udvikling. Dertil kommer, at der er kapitler som jeg trænger til at få lukket. Og måske gøres det bedst ved at åbne bogen igen?


Det spekulerede jeg bl.a. lidt over i dag hvor jeg tog s-toget til Hellerup, gik ud til Charlottenlund Fort og lå på et tæppe i solen med en god bog ("Cutting for Stone" af Abraham Verghese) og jordbær (selvom de jo i virkeligheden er udenfor sæson). Ved ikke om jeg blev klogere, men jeg fik samlet en masse skridt sammen på skridttælleren da jeg gik hele vejen hjem til Nørrebro. Det gav lidt ømme fødder, men var ganske dejligt, og pludselig blev det lidt mere konkret at jeg skal gå mange mange flere skridt til sommer.


Inden da skal jeg arbejde mere, men har heldigvis også en masse gode ting på programmet de kommende uger og så har jeg så småt startet nedtællingen til at nyde Rom i slutningen af maj. Jeg håber- og tror- at jeg bliver klogere de kommende måneder og imens handler det vist om at nyde de små ting


Ingen kommentarer:

Send en kommentar