lørdag den 7. maj 2011

Sommer på forskud

Det er kun starten af maj (og hvor er det lige årets første 4 måneder er blevet af???), men vejret har været så fantastisk de seneste dage at man bliver så glad. Solskin er godt for sjælen, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.
Kastanjetræerne blomstrer så småt, blege vinterben luftes, solbriller er obligatorisk del af påklædningen og byen summer af liv. På dage som i dag, så er det at jeg (igen) bliver mindet om, hvor meget jeg elsker at bo i København. Og elsker at bo i København om sommeren. Når der er leben overalt, når folk sidder på pladser og i parker med is og kolde øl, når Nørrebrogades silouetter tegner sig mod aftenhimlen hvor mørket falder sent, når Botanisk haves bænke byder på en stille stund, når man sidder ude længe og ikke har brug for trøjer, når turister står og studerer et kort og når man føler at man lever fordi man er omgivet af liv. Lige dér, så er København et ekstra skønt sted.
Og Tina Dickow synger det så fint i sangen "Copenhagen" (find den på youtube, jeg kan ikek finde ud af at linke)

Derfor, blandt andet, er jeg vist ikke rigtig til at rykke op fra Kbh. Måske er jeg endda så småt ved at slå rødder? De griber fat i underlaget, men har endnu ikke boret sig ned under den grove asfalt. Snirkler sig langsomt og sikkert ned i jorden. Er ikke så store at de ikke KAN trækkes op og plantes et nyt sted, men dog så solide at det kræver lidt list at lirke dem fri. På det helt rigtige tidspunkt, når tiden er inde, så tror jeg på at noget eller nogen kan lirke og grave fri. Men ikke ligenu. Lige nu venter sommeren i København.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar