mandag den 18. juli 2011

Weekend. Synes godt om.

Det der weekend er altså et godt koncept. Til forandring fra de seneste ugers mange mange vagter har jeg rent faktisk haft fri lige fra de sidste gravide forlod min kons torsdag eftermiddag til kl 17.44 i eftermiddag hvor jeg hopper på toget til Næstved. og det har godt nok været skønt! Og velfortjent!
Lige pludselig giver det mening, hvorfor man skal have nogle sammenhængende fridage ind imellem. Og det har været en weekend lige efter mit hoved. En skønherlig blanding af afslapning, oplevelser, kultur, godt selskab og så en lille bitte drejning jeg slet ikke havde set komme.

Jeg lagde ud med at besøge verdens sødeste lille dreng (og hans forældre) fredag formiddag. Altså, man bliver jo aldrig rigtig træt af at sidde og kigge på sådan en lille størrelse.
Fredag aften havde en god veninde lokket mig med til Take That koncert i parken. Jeg har aldrig været hardcore fan, men det er nu altså djovt at stå sammen med 37245 andre mennesker og strække hals for at se, synge med, drikke øl og nyde et imponerende show. Ih, jeg vil til flere koncerter! Et heftigt regnvejr lige da vi skulle hjem (meget god timing egentlig) gjorde at lørdagen var nogenlunde fri for tømmermænd. Held i uheld.
Tilgengæld var der dømt ren sumpedag, SÅ skønt ikke at lave dagens gode gerning med god samvittighed. Fordrev tiden med... ja, ingenting. Eller, det meste af dagen var jeg fordybet i en bog jeg troede jeg aldrig skulle komme til at læse -Stephenie Meyers Twilight saga. Det er ungdomsbøger på den fede måde, og selvom jeg ikke tror spor på vampyrer og varulve så er det god underholdning og er medvirkende til at ejg lige for tiden går alt for sent i seng fordi jeg lige skal have et kapitel mere. Der kan man bare se.
Søndag stod på kultur. En veninde og jeg har for længe siden snakket om, at vi skulle se kronjuvelerne på Rosenborg Slot, så sammen med en horde japanske (og tyske og amerikanske og engelske) turister gik vi og så gamle gemakker og glimtende diamanter. Jeg har ikke været der siden jeg var barn og som det så ofte er tilfældet med museer er det lidt sjovere at være der som voksen.
En velfortjent powernap bagefter inden jeg fik vendt og drejet verdenssituationen med endnu en god veninde. Det skal jo til engang imellem. Om vi blev meget klogere ved jeg ikke.
Sluttede dagen af med en telefonsamtale, der stadig sidder i mig og som godt kunne gå hen og blive lidt epokegørende på nogle planer. Meget, meget interessant!

Og så blev det mandag. Og det er helt okay. Jeg har en ganske okay arbejdsuge foran mig og kan med god samvittighed begynde at tælle ned til ferie - kun 4 uger endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar