tirsdag den 17. december 2013

December

Jeg plejer at være ret glad for december og den helt specielle stemning der er. Lys. Glæde. Forventning. Duft af brændte mandler. Julegaveshopping. Samvær. Engelske Christmas carols. Alt det andet.
I år er det lidt anderledes. Jeg troede faktisk at julestemningen var helt forsvundet. Druknet i arbejde og væren langt væk fra mine nære. December som noget der bare skulle overstås. Stor var min glæde derfor da jeg en sen fredag eftermiddag sad i mørket og lige pludselig mærkede den der fornemmelse af julefred og julemagi. Uden at kunne definere hvorfra den kom - og det er også lige meget. Den var der, og jeg åndede lettet op. Ingen tvivl om, at det bliver en underlig jul uden spor af dansk julehygge og en slentretur gennem Strøget. Underligt slet ikke at se min familie i den "rigtige" jul. Men når det nu skal være, at jeg skal arbejde juleaften så tænker jeg at det egentlig bliver meget hyggeligt. Tænk at få mulighed for at feje juleaften med en helt masse nye små mennesker!

Inden jul er det fødselsdag og selvom jeg gerne ville fejre en med kæreste/venner/familie så er jeg sikker på det bliver en fin dag alligevel. Jeg skal have aftenvagt så jeg har god tid til at sidde og være lidt eftertænksom i løbet af formiddagen og læse fødselsdagshilsner.

Inden længe er det også tid til at se frem mod et nyt år og det bliver et overordentlig interessant et af slagsen tror jeg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar