mandag den 10. november 2008

Tid

"Tiden er no'et underligt no'et, jeg har aldrig helt forstå't, hvad det egentlig er for no'et...." Sådan lød en børnesang engang. Og selvom jeg er voksen forstår jeg ikke altid helt det med tiden. Hvordan den kan snegle sig afsted og hvordan den kan fare afsted med 180 km/t. Som den har gjort det de sidste 2 mdr. Det er jo evigheder siden jeg nød sommeren, solen og stranden i Barcelona for fulde drøn og nu er det efterår, regn og rusk. 2 måneder siden jeg startede på fødegangen, og nu er jeg snart færdig der. Lige om lidt skal jeg jule-ose i Berlin og om 3 måneder til Ghana. Og indimellem bliver jeg lige et år ældre, et skridt tættere på de magiske? 30.

Det er egentlig fint nok at tiden går hurtigt, for så er det jo som regel tegn på at man trives og har det godt. Omvendt er det bare lidt skidt når man ikke rigtig synes der er tid til at stoppe op, trække vejret og mærke efter om man er på rette vej. Når alting bare drøner derudaf og det er svært at finde tid til at se veninder og ham der vist er lidt mere end bare en date eller tre. Når man ikke tænker så meget men bare gør tingene. Det kan så også være ganske glimrende, at der ikke er tid til at tænke tingene til døde.
Til trods for tidens travlhed er det nu også rart, at hive en weekend helt ud af kalenderen og tage i sommerhus med to skønne kvinder og en hund. Bare slappe af, læse sladderblade, spille tp og spise god mad. Glemme alt om hverdagen og det travle program der er for den kommende uge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar