onsdag den 1. april 2009

Forår


Jeg gjorde det. Slukkede fjernsynet, lettede bagdelen og gik ud i forårsskumringen. Gik, ned af Nørrebrogade, ned til søerne hvor jeg aldrig kan huske hvilken en der hedder hvad. Jeg gik der, en æske Gajol raslede i min lomme. Blandt forårskåde løbere og halvsovende ænder. Var på een gang tilfreds og trist. Tilfreds fordi det hele egentlig går meget godt og foråret er på vej med alt hvad det indebærer af godt humør. Lidt trist, da jeg så helikopteren lande på taget af Rigshospitalet. Jeg kommer altid til at tænke på de bitte små for tidlig fødte børn jeg så og passede på neo. Og fordi det ligesom kun er en one-way ticket når den helikopter lander. Folk der bliver transporteret ind til liv eller død. Der er aldrig glade, raske mennesker i når helikopteren letter igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar