tirsdag den 28. april 2009

Jeg har genfundet min rygrad!


Min rygrad har det seneste lange lange stykke tid været lavet af vingummi (helt sikkert det der gule og røde på billedet;-). Det har i hvert fald føltes sådan. Især når det handlede om at holde sig fra is, slik, kage osv osv. Og rygraden er ikke blevet stivet af ved hjælp af gode vaner. Tvært imod. Nui, hvor findes der mange dårlige vaner i verden og ikke mindst når det kommer til argumenter FOR at der skal hyggesnackes. "Jamen i dag må jeg gerne", "det kunne være så hyggeligt med en lille kanelsnegl", "verden er også lidt dum i dag og det er synd for mig" - og det er bare nogle af dem. Og inde i mit hoved VED jeg jo godt, at det rigtig rigtig tit handler om, at jeg keder mig, er træt, sur eller noget lignende fremfor et fysisk behov.
I sidste uge besluttede jeg mig for, at piben skulle have en anden lyd. Det er på tide, at sundheden kommer ind i billedet igen. Og i første omgang er det altså følelsesspiseriet, der skal udryddes. Rent faktisk lykkedes det også ret godt, sådan ca 5 ud af 7 dage og det er jeg fuldt ud tilfreds med. Der røg en del frugt ned, men det er trods alt bedre end slik og kage.
Ugen bød også på en tur i Nyhavn og hvor var det bare endnu mere fantastisk at nyde is og iskold cider med god samvittighed fordi det ikke bare var endnu en i rækken. Og ligeså skønt at spise Paradis-is i solen ved Søerne. Ikke mindst var/er det en fantastisk følelse at se, at jeg godt kan. Jeg kan nærmest mærke rygraden blive stærkere og mere rank for hver dag jeg har undgået at falde i de dårlige vaner.
De første to dage af denne uge er også gået godt, og glorien skinner. Indrømmet, det ER svært. Efterhånden kan jeg godt gå forbi slikhylderne uden at crave vingummi, lakrids eller chokolade. Jeg har derimod både stået af cyklen for at gå ind til bageren OG trykket næsen flad mod ruden og tænkt hvad jeg skulle forsøde min kaffe med. MEN, jeg mobiliserede AL min viljestyrke og gik videre. Hvor er det svært når man står i det. Men hvor er det også bare helt ufattelig fedt når det lykkes!
Jeg ved, at jeg godt kan fortsætte den gode stil. Jeg ved også, at der kommer dage hvor jeg falder i. Jeg ved det kræver mange overbevisende tanker hver evig eneste gang jeg står og vender og drejer en pose slik, kage eller noget tredje. Jeg ved at jeg vil det her og vil være sundere og slankere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar