søndag den 3. oktober 2010

Hvad lavede du i dag?

Well, det har faktisk været en ganske begivenhedsrig dag. Eller weekend. Som startede med store fusionsfest (okay, snarere kaos) og 2 timers overarbejde på mit arbejde. Men ikke så meget om dét for det har været den årlige "mødes med au-pair-damerne weekend".
Det er jo ved at være længe siden, at vi mødtes unge og kække ude i den store verden, eller Bruxelles mere eksakt. 12 år siden sådan nærmere bestemt og det er jo alligevel en slat år.
Først mødte jeg Christina. Eller faktisk mødte jeg Karin (som desværre ikke var med i år) først. Det var noget med Gare du Nord, et aftalt sted og et dansk flag. Det var jo før mobiltelefoner var allemandseje. Men vi fandt nu hinanden uden de store problemer og fik set Atomium såvidt jeg husker. Så mødte jeg Christina gennem Karin. Og tilsidst kom Hanne til, en aften i den danske kirke. Hvad vi lavede det år i Belgien er ikke småting, men hører ikke hjemme her.
Da vi tog hjem fortsatte vi med at ses og med 4 travle kalendre, arbejde, familieliv osv er det blevet en tradition at vi mødes første weekend i oktober for at catche op på hinandens liv.
Enormt hyggeligt, selvom vi er vidt forskellige personer og forskellige steder i livet.

Tilbage til i dag - der vågnede jeg nemlig på en sofa i Nordsjælland og efter dejlig morgenmad og lidt hygge var det tid til at skilles. Inden jeg hoppede på s-toget fik jeg imidlertid lejlighed til at plukke en masse (1,5 kg) brombær - dejligt når man er bybo med langt til brombærkrat.
Vel hjemme blev nogle af bærene omsat til brombæreddike og brombærmarmelade med rom og resten står i en skål og indikerer at det er efterår nu. Det er jo ganske fristende at bage muffins med brombær og hvid chokolade, men da jeg (stadig) arbejder på at battle de usunde vaner tror jeg nu de bliver til mere marmelade, tilbehør til mine havregryn eller bare til at snacke og det er i virkeligheden heller ikke så tosset.

Resten af dagen byder på venindebesøg med aftensmad, snak, te, hygge, fjernsynskigning mm.
Så er dén dag pludselig gået og i morgen venter en ny og semitravl uge....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar