tirsdag den 6. december 2011

Peberkagebagekager

Det er blevet december uden et eneste blogindlæg længe. Det faktum må der laves om på, men dagene går ligesom bare. Eller de flyver faktisk, men det er en anden sag og 2012 nærmer sig med hastige skridt. Et år jeg faktisk glæder mig ret meget til, gryden er sat over med spændende oplevelser og projekter.
Men før det bliver nyt år er der stadig lidt tilbage af det gamle og det' sørme det' sandt december.

Jeg holder ferie i denne uge og kan ikke rigtig prale af et julepyntet hjem (endnu i hvert fald). Men julemusikken har jeg hørt flere gange allerede.Tilgengæld har jeg fået booket kalenderen op med gode oplevelser. Det er NÆSTEN lige før, den er overbooket, men skidt. Man lever jo kun een gang.

I går mødtes søstrene, (nevøen) og jeg til vaskeægte julehygge. Efter en tur i Brugsen blev julen sat i produktion og snart duftede der af peberkager, karameller, marcipan og lutter gode sager. Kager blev stukket ud, marcipan trillet til konfekt, trøfler kommet i forme, karamellerne kølede af på altanen, biscotti bagt og eksperimenteret med lakridspulver. Resultatet blev en stor portion lækker blandet konfekt og sprøde kager, der skal vare lige til jul.... eller noget.

Min jul bliver presset ind mellem en nattevagt og en aftenvagt. De der børn bestemmer jo helt selv hvornår de vil til verden og det går ikke at fødegangen er ubemandet. Men når nu det skal være, så er det faktisk ganske hyggeligt at være på vagt i julenætterne. Pga vagter bliver julen en stille, rolig og hyggelig affære (forventer jeg da) med mine forældre og lillesøster.
Når nu ikke jeg kan besøge mit barndomshjem i julen tager jeg lidt revanche og tager et smut til det sønderjyske i dagene op til jul. Ja faktisk holder jeg fødselsdag dernede, det er jo også lige om lidt.
Ah, december er nu engang en af mine favoritmåneder og jeg glæder mig til julegaveshopping, gåture i mørket i julepyntede gader, dejligt selskab og alt det andet der dukker op undervejs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar