mandag den 20. februar 2012

Uge 7 - mere kage

Altså nogle uger flyver bare afsted i min verden og det skal jo heller ikke være en stressfaktor det der med at afprøve opskrifter.
I uge 7 havde jeg en 52 timers arbejdsuge - nogle gang fortryder man bitterligt de vagtbyt man får lavet når man står i det.. Heldigvis arbejdede jeg ikke ALLE de mange timer, de fødende kvinder lod mig få fred natten til fredag hvor jeg havde halv døgnvagt.
Udover arbejde nåede jeg at køre en del i tog - det hænger jo ligesom sammen, at få spartlet en tand hos tandlægen, at spise brunch med en veninde, at passe verdens sødeste nevø - og bage kage.
Tilgengæld nåede jeg ikke mange (læs:ingen) ture i motionscentret, jeg må tage stærkt revanche i uge 8.
Kagen, for at vende tilbage er hvad dette indlæg skal handle om.
"Meyers kager" pakkede jeg ud juleaften og der er altså mange lækre opskrifter der skal prøves!
Den første var i kategorien "skærekager". Skærekager associerer jeg umiddelbart med min barndoms kager - godt med margarine og sukker og kakao - så er dén serveret. Heldigvis har jeg fået lidt bedre smag for kvalitet med årene.
Jeg udvalgte mig en "dadelkage" og frygtede måske lidt at det ville blive en frygtelig sød sag. Men nej!
Det færdige resultat var en saftig, sødmefyldt, fugtig kage der havde toner af dadler (surprise!) og karamel pga både muscovadosukker og farin. Jeg dryssede desuden kagen med grofthakkede hasselnødder hvilket bestem ikke gjorde den ringere.
Meget mørk chokolade eller en creamcheesefrosting ville heller ikke være uklædeligt.
Uh, jeg glæder mig allerede til at bage flere kager fra den bog!´

Ingen kommentarer:

Send en kommentar