lørdag den 5. maj 2012

Camino i en ny kontekst?

Jeg savner Caminoen og kunne SÅ godt tænke mig at komme til Spanien igen for at vandre lidt mere på den støvede gamle landevej. Hvor der er højt til himlen og naturen og roen er storslået. Hvor tankerne farer hid og dig for at falde på plads til sidst. Møde mennesker fra her, der og alle vegne med et smil. Følges med dem for en stund og hører hvem og hvad de er. Leve livet på de simple præmisser - spise, sove, gå. Gå lidt mere.

Vil ende i Santiago de Compostella, føle suset, fornemmelsen af, at målet er nået.
Det forholder sig imidlertid sådan, at jeg kun har 6 ugers ferie på et helt år, og det bliver ikke i år, at jeg kommer afsted. I år skal jeg også en masse spændende ting, og ikke mindst rejse sammen med gode veninder. Syden, sol og varme til sommer og til efteråret ser det ud til, at det - endelig- bliver min tur til at komme til USA. Indtil et for et par år siden havde jeg egentlig ikke tænkt at jeg partout SKULLE til USA, men nu hvor New York er blevet stedet hvor alle har været (sådan føles det som om i hvert fald...) rykker det alligevel lidt i mig.
Derfor har jeg allieret mig med en veninde, der var med på idéen om at tage "over there" og i skrivende stund venter jeg sådan set bare på at få et ferieønske opfyldt.  Fra idéen om at tage til NY og nu er imidlertid også sket det, at min søde søster har fået praktikplads i Washington og straks har jeg øjnet muligheden for at udvide New Yorker turen med en tur sydpå. Hov.
I går, i selskab med selvsamme søster, opstod en anden tanke; hvad nu hvis jeg tog yderligere en uges ferie og rejste lidt rundt på egen hånd. Som en slags moderne Camino?
Se, så er det lige pludselig okay kun at have to ugers sommerferie.... Den tanke kunne jeg godt tænke mig at forfølge lidt mere... Ved ikke rigtig præcis HVOR jeg mere skulle tage hen, men bus, tog eller fly kan jo bringe en ret vidt omkring. Møde nogle sjove og spøjse mennesker og måske sove på en sofa her og der?
Der er selvfølgelig et økonomisk aspekt i det, men omvendt er der jo også tid til at give det en skalle med at spare op. Skal helt sikkert arbejde lidt videre med den plan, det kunne godt være et eventyr, der skal forfølges.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar