fredag den 4. maj 2012

Ugens opskrift uge 18: Hveder

Traditionen siger jo at der skal spises hveder aftenen før bededag hvorefter man skal lufte det fine tøj på voldene...
Da jeg i torsdags havde biografplaner med en veninde greb jeg lejligheden til A) at bage hveder og B)genoplive konceptet med ugens opskrift. Som sagt så gjort. Jeg hev Claus Meyers bagebog ud af reolen, slog op på side 240 og fulgte opskriften til punkt og prikke. Opskriften kan også ses her: http://www.clausmeyer.dk/da/aktuelt_/varme_hveder.html?utm_source=Vores+varme+hveder+%2F+Cofoco+til+Folkek%F8kken&utm_medium=email&utm_campaign=Vores+varme+hveder+%2F+Cofoco+til+Folkek%F8kken&utm_term=Bag+dine+varme+hveder+selv
Timer senere kunne jeg hive disse velduftende hveder ud ad ovnen. Klar til at flække, riste og spise med smør dagen efter.
Umiddelbart synes jeg de blev lidt smule tunge, måske manglede de en smule hævning i anden omgang, men de havde en fin mild kardemommesmag og blev gode da de dagen efter blev ristet.

Spadserturen på volden blev transfomeret til en biograftur hvor vi så "The Vow" (Elsk mig igen) - en tøsefilm af den slags man nok godt kunne finde på at købe hvis den var på tilbud og se på en doven regnvejssofaen på sofaen. ikke den store filmkunst, men sød og hyggelig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar