mandag den 6. september 2010

Motivation

Pludselig var den der igen, motivationen. Motivationen til at battle blæveret. Udsulte fedtcellerne. Sige farvel til dårlige vaner og goddag til nye. Jeg tror på det og har store ambitioner på egne vegne. Der skal ske noget og jeg føler mig fit for fight til at gå i krig endnu engang. Planlægning er vejen frem. Eller noget af vejen. Selvfølgelig skal der også andet til. Motion fx. Sund mad fx.

Det er lidt underligt, hvad der pludselig har fået motivationen til at komme tilbage og jeg kan ikke pege på een bestemt ting der har gjort udslaget. Der flere små ting i den seneste tid, der har skubbet til mig, venligt og bestemt. Jeg vil genfinde den fede (haha) følelse af at gøre noget, at handle, at tage et ansvar. Vise fedtet at det er MIG der bestemmer.
Gevinsten ved det her er jo soleklar:
- øget velvære
- en slankere og sundere krop
- mindsket risiko for livsstilsygdomme
- følelsen af at HANDLE
- overskud, fysisk og psykisk
...og alt det andet

Jeg har ikke noget overordnet mål lige nu. Eller jo, det har jeg. Men det bliver mellem mig og computeren. I første omgang skal vægten bare gå ned ad og (noget af) tøjet skal stramme lidt mindre. Der er heller ingen deadline i første omgang og alt skal ikke ændres på een gang. Små skridt. Mange skridt i det lange løb.
Den helt store udfordring i denne uge bliver at få presset motion ind i programmet, eftersom der er mange vagter og andre aftaler på programmet. Jeg var effektiv tidligere på dagen på crosstraineren, men når næppe at være det igen før torsdag. Eller søndag. Det afhænger lidt af, hvor snildt andre ting glider.
Jeg tror på det i det lange løb og jeg glæder mig til at være en sundere og slankere udgave af mig selv. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar