lørdag den 1. januar 2011

2011

Stille og og roligt og udramatisk blev 2010 til 2011. Ikke ubemærket, men uden det store ståhej... og det var vel egentlig en meget passende afslutning for et 2010 der ikke har været et vanvittigt begivenhedsrigt år med de store udsving. Mere om det om lidt.

Jeg havde været så heldig at vinde aftenvagten på fødegangen. Den var vældig fredelig og kun et enkelt barn synes det skulle have fødselsdag sådan lidt før Dronningens nytårstale. Selvom andre alternativer end arbejde havde været ok, så er det nu ok at være på arbejde på de der lidt specielle dage. Stemningen er hyggelig og speciel og når man er der kan man jo ligeså godt få det bedste ud af det. I virkeligheden tænkte jeg vist ikke så meget over, at det var årets sidste dag. Nytåret blev skålet ind i et glas champagne og der blev kigget på fyrværkeri fra 15. etage. Dét var ret fascinerende og flot.

Sørme om jeg ikke også har vundet en døgnvagt på den første dag af 2011. Den har været fredelig so far og nu håber jeg sådan set bare, at den forbliver stille så jeg kan sove i nat og trille mod Kbh i morgen tidlig inden en nattevagt i morgen. Men hvem ved? Det nye år starter så sandelig med en masse arbejde.
Første januar har været fredelig med det smukkeste solskin og tøvejr, og dét er altså noget af en begivenhed når de seneste måned har budt på frost, sne, frost og mere sne. Det giver håb om, at det på et eller andet tidspunkt bliver forår.

Som nævnt, så har 2010 ikke været et voldsomt epokegørende år. Bevares, det har ikke været et dårligt år, men går heller ikke over i historien som et revolutionerende år. Men ok, det er måske også LIDT svært at slå 2009...
Det har været et lidt "lige ud af landevejen" år. Det har ikke været op ad bakke, men der har da bestemt været udfordringer. Både fagligt og personligt. Jeg har vist heller ikke helt nået alle de ting jeg gerne ville, så jeg tager kampen op igen i 2011.

Jeg har kørt meget i tog, rigtig meget endda, og også bandet det langt væk af og til. Et eller andet sted på vejen er jeg også blevet "rigtig" jordemoder og faldet til ro på mit arbejde. Nu skal jeg bare blive endnu bedre end jeg allerede er. Lidt i samme genre så har der været massivt boom i antallet af bryllupper og graviditeter blandt mine veninder. Jeg glæder mig til at strikke en masse gaver og se de dejlige børn, der kommer til verden. Allermest glæder jeg mig nok til at møde min nevø eller niece til sommer. Min egen skrukhed kommer og går i perioder, lige nu er den ikke så stor, men en dag - så vil jeg også have sådan en lille størrelse.
Dateri har jeg ikke gjort det så meget i, faktisk kun en enkelt date. En dejlig forårsdag med blå himmel og solskin i april. Tilgengæld blev den til flere og jeg er rigtig rigtig spændt på, at følge med i den historie, hvor slutningen (heldigvis) ikke er skrevet endnu. Helt klart et af højdepunkterne i 2010.
Min familie er stadig lige dejlig og jeg nyder deres selskab og glædes over, at der ikke er splid og uvenskab. Den anden familie, den man selv vælger, nemlig veninderne, er jeg også yderst taknemmelig over findes i mit liv. Det er ikke alle jeg får set så meget til i en travl hverdag, nogle er jeg kommet tættere på, andre er måske gledet lidt ud i sandet og nye er kommet til.

Jeg tror måske i virkeligheden der er blevet plantet en masse frø i 2010 som har sat gang i mange tanker, planer og overvejelser som jeg er spændt på at se spire og gro. Faktisk er jeg ret sikker på, at 2011 bliver et ret interessant/spændende/udfordrende år på rigtig mange områder. Og jeg glæder mig rigtig rigtig meget til at se hvad der sker selvom jeg ikke helt har en idé om, hvor jeg ender. Men det er jo også det, der er med til at gøre livet foranderligt, uforudsigligt, forunderligt og helt fantastisk.

Godt nytår

Ingen kommentarer:

Send en kommentar