mandag den 1. september 2008

Mandagsblå

Mandag. Officielt starter 6. semester i dag. Semesteret hvor jeg skal blive klogere, mere selvstændig og 'udvikle min jordemoderprofil' som det nok så nydeligt er formuleret i studiehåndbogen. Både glæder mig og er vildt skræmt, fuck, det er jo nu jeg skal kunne! Heldigvis er der et par dage endnu inden hverdagen rammer med ligeså fuld styrke som orkanen Gustav.
Men jeg har været snedig har jeg. Organisering er helt sikkert vejen frem. Derfor kan man i mit køkken se en kæmpekalender der skaber overblik. Madplanen for den næste uge, inkl 3 aftenvagter er lagt. Cyklen er hos El Hassan der toptuner den så den er klar til Frederikssundsvej. Og senere i dag er der også strålende rent og kvalmt Ajax-duftende over det hele. Ergo, de bedste betingelser for en god start på hverdagen.

I dag er jeg vist bare lidt mandags-blå. Efter en weekend med thai mad, mojitos, frozen daquiries, cafébesøg og fødselsdag med alt hvad der hører til. En weekend af de gode. En af dem hvor jeg rent faktisk følte at jeg har et liv. Og stort set glemte at jeg ikke har en kæreste. Fordi det var ligemeget når der skete så meget andet. Så action er vejen frem? Og så kommer han når jeg mindst venter det? Helt ærligt, så tror jeg meget lidt på den kliché. Men jeg vil gerne sørge for at have det sjovt. Men apropos single-tilstanden, så sker der jo næppe noget når ens bagdel er solidt plantet i sofaen. Så jeg har lagt taktik. Som godt nok kan sofa-fjernstyres. At skyde med spredehagl på Dating. Så er der vel for fanden en eller anden der bider på krogen og kan lokkes med på date. For det er alt for længe siden jeg har været på en date. Og endnu længere siden jeg har været på en god en af slagsen. Begynder snart at tro på, at der er noget om, at mænd er fra en anden planet. ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar