fredag den 20. januar 2012

Rollecoasterride

"Verden er en rollercoaster, den ræser op, dykker ned...."
Sådan synger LoveShop som jeg synes har lavet noget glimrende feel good musik. Ovenstående stammer fra "Fuck min højdeskræk" og hver gang jeg hører den - som i dag da jeg cyklede gennem det mørke våde København fra Hovedbanegården til Nørrebro - smiler jeg lidt og kommer til at tænke, at ja, -  verden og livet er som en rutsjebane - op og ned.
I dag ramte den lige lidt ekstra for jeg synes at alting går lidt op og ned lige pt. Eller det gør det faktisk ikke, der har bare været en periode med stilstand. Måske hænger det lidt sammen med den hverdagstrummerum der er så meget af i januar hvor julens glitrende lys er langt væk og det samme er foråret. Måske er det rastløsheden og trangen til nyt, der har meldt sig (igen igen). Hvis jeg så bare vidste, hvad jeg skulle gøre ved det, ville det snart blive til en af de store bakker på rutsjebaneturen - dem der kilder lidt ekstra i maven.
Jeg har idéer ganske vist, men kan bare ikke helt finde ud af at gøre dem konkrete. Klart er det dog, at HANDLING og ANSVAR er nøgleord. Som det er det i alle forandringsprocesser. Heldigvis kan man finde inspiration hos gode mennesker og i bøger - jeg har lige købt en af slagsen om at flytte sig - bare lidt- hver dag og tror på, at den bidrager til noget godt. At gøre lidt er også bedre end at gøre ingenting. Det prøver jeg at huske på når jeg tænker, at jeg ingensteder kommer, men er groet fast i vaner, hverdag og virkelighed.

"..jeg ved at hun har fribilletter, hey baby vil du med??"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar